Input:

Pracovní náplň -ředitele střední školy, včetně komentáře Garance

20.3.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2.3.9.15
Pracovní náplň –ředitele střední školy, včetně komentáře

PaedDr. František Havelka, Ph.D.

zaměstnavatel Název školy podle zřizovací listiny
druh práce ředitel střední školy
položka nařízení vlády č. 222/2010 Sb. 2.16.1.
možné platové třídy podle NV č. 222/2010 Sb. 12.–14.
platová třída, do které je zaměstnanec zařazen vybere se odpovídající platová třída
nejnáročnější požadovaná práce (popř. nejnáročnější práce, kterou zaměstnanec řídí) doplní se jedna platová třída, do které je zaměstnanec zařazen

12. platová třída

1. Komplexní vzdělávací a výchovná činnost ve všeobecně-vzdělávacích nebo odborných předmětech spojená s tvorbou a průběžnou aktualizací pedagogické dokumentace, kterou pedagogický pracovník vytváří, a podle níž postupuje při výkonu své přímé pedagogické činnosti nebo spojená s tvorbou a průběžnou aktualizací individuálních vzdělávacích plánů.

13. platová třída

2. Specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie, k jejímuž výkonu je nezbytné získání specializace stanovené zvláštním právním předpisem.

3. Tvorba a koordinace mezinárodních projektů zaměřených na vzdělávání a výchovu a projektů dalšího vzdělávání přesahujících rámec škol

14. platová třída

1. Tvorba koncepcí celostátních nebo mezinárodních programů vzdělávání.

Zaměstnanec je přímo podřízen -
řídí všechny zaměstnance
samostatně zajišťuje, zpracovává, řídí a schvaluje
  • - přímou a nepřímou pedagogickou činnost při výchově a vzdělávání a při činnostech souvisejících se vzděláváním v souladu se ŠVP;
  • - organizaci vzdělávání a činností souvisejících se vzděláváním v souladu se ŠVP
  • - zajišťuje BOZ žáků při výchově a vzdělávání a při činnostech souvisejících se vzděláváním;
  • - spolupráci se zákonnými zástupci žáků (rodičovské schůzky, hovorové hodiny)
  • - spolupráci zejména s
    1. PPP,
    2. OSPOD,
    3. Policií ČR
  • - ochranu osobních údajů žáků;
  • - návrhy výchovných opatření;
  • - péči o sbírky, učebny, kabinety;
  • - jako statutární orgán jedná ve všech záležitostech jménem školy;
  • - řídí školu ve všech oblastech činnosti školy včetně provádění kontrol, zejména v oblasti
    1. výchovy a vzdělávání v souladu s § 164 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, (dále jen "školský zákon")
    2. pracovněprávní oblasti, oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, a prováděcími právními předpisy,
    3. materiální a ekonomické oblasti zejména v souladu s § 165 odst. 1 ŠZ, § 133 - 140 školského zákona; v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění,
    4. vedení dokumentace zejména v souladu s § 28 ŠZ, zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění; zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů,
    5. vnějších vztahů,
  • - koncepci a koncepční plány rozvoje školy;
  • - řídí a koordinuje činnost všech zaměstnanců školy;
  • - schvaluje interní směrnice školy.

zaměstnanec převzal dne .........................................

podpis zaměstnance ................................................

Komentář k pracovní náplni ředitele střední školy

Podle vysvětlení a doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR "Metodický výklad k odměňování pedagogických pracovníků a ostatních zaměstnanců škol a školských zařízení a jejich zařazování do platových tříd podle katalogu prací (Č.j.: MSMT- 22101/2019-1):

Plat určuje podle § 122 ZP zaměstnavatel, resp. zřizovatel u ředitele školy – tj. statutárního orgánu, jen způsobem, ve složení a takové výši, kterou stanoví zákoník práce a právní předpisy vydané k jeho provedení.