Input:

390/1991 Sb., Zákon České národní rady o předškolních zařízeních a školských zařízeních, ve znění účinném k 28.6.2002, platné do 31.12.2004 Archiv

č. 390/1991 Sb., Zákon České národní rady o předškolních zařízeních a školských zařízeních, ve znění účinném k 28.6.2002, platné do 31.12.2004
ZÁKON
České národní rady
ze dne 10. září 1991
o předškolních zařízeních a školských zařízeních
Ve znění:
Předpis č.
K datu
Poznámka
256/1994 Sb.
(k 30.12.1994)
mění čl. II bod 1
138/1995 Sb.
(k 27.7.1995)
mění čl. II
284/2002 Sb.
(k 28.6.2002)
ruší čl. II
Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:
Čl. I
Zákon České národní rady č. 76/1978 Sb., o školských zařízeních, ve znění zákona České národní rady č. 31/1984 Sb., se mění a doplňuje takto:
1. § 1 odst. 1 zní:
„(1)  Předškolní zařízení a školská zařízení jsou součástí školské výchovně vzdělávací soustavy; v právních vztazích vystupují svým jménem a mají odpovědnost vyplývající z těchto vztahů, pokud není dále stanoveno jinak.”.

Dosavadní odstavec 1 se označuje jako odstavec 2 a dosavadní odstavec 2 a 3 se vypouštějí.
2. V § 1 odst. 2 se za slova „Předškolní výchovu” vkládají slova „zabezpečují předškolní zařízení” s tečkou. Zbývající text odstavce 2 tvoří větu druhou.
3. § 2 a 3 znějí:
„§ 2
Předškolní výchova zabezpečuje uspokojování přirozených potřeb dítěte a rozvoj jeho osobnosti; probíhá ve spolupráci rodiny a předškolního zařízení.
§ 3
(1)  Předškolními zařízeními jsou mateřská škola a speciální mateřská škola.
(2)  Mateřská škola a speciální mateřská škola navazují na výchovu dětí v rodině a v součinnosti s rodinou zajišťují všestrannou péči dětem zpravidla ve věku od tří do šesti let.
(3)  Mateřská škola rozvíjí specifické formy výchovného působení na děti. Působí rovněž na děti zdravotně, výchovně a sociálně ohrožené a na děti talentované.
(4)  Speciální mateřská škola zajišťuje péči o děti mentálně nebo smyslově nebo tělesně postižené nebo o děti s vadami řeči, o děti s více vadami a o děti nemocné nebo zdravotně oslabené umístěné ve zdravotnickém zařízení.
(5)  Mentálně nebo smyslově nebo tělesně postižené děti a děti s vadami řeči mohou být zařazeny do mateřské školy podle odstavce 3 nebo do speciálních mateřských škol.
(6)  Mateřská škola a speciální mateřská škola se zřizují především jako mateřská škola a speciální mateřská škola s celodenní i polodenní péčí; mohou být zřizovány i jako školy internátní.”.
4. § 4 až 7 se vypouštějí.
5. Nad § 8 se vkládá nadpis, který zní:
„ČÁST TŘETÍ
ŠKOLSKÁ ZAŘÍZENÍ”.
6. § 8 zní:
„§ 8
Školskými zařízeními jsou školská výchovná zařízení a školská účelová zařízení.”.
7. Za § 8 se slova „Část třetí” nahrazují slovy „Díl první”.
8. V § 9 se slova „Mimoškolní výchovná zařízení a školská zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy” nahrazují slovy „školská výchovná zařízení pro výchovu mimo vyučování a školská zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče”.
Za § 9 se vypouštějí slova „Díl první”.
9. V § 10 se vypouštějí slova „lidové školy umění a” a slova „lidové školy jazyků a”; před slova „jazykové školy” a před slova „těsnopisné ústavy” se vkládá slovo „státní”.
10. § 11 se vypouští
11. V § 12 odst. 2 se slova „socialistických organizací” nahrazují slovy „právnických osob a fyzických osob”.
12. § 12 odst. 3 zní:
„(3)  Ústav může být zřízen jako součást střední umělecké školy; své úkoly plní prostřednictvím