č. 270/2017 Sb., Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
VYHLÁŠKA
ze dne 16. srpna 2017,
kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 19, § 23 odst. 3 a § 26 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 383/2005 Sb., zákona č. 49/2009 Sb. a zákona č. 82/2015 Sb., (dále jen zákon”):
Čl. I
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, se mění takto:
1. V § 10 odstavec 1 zní:
(1)
Plán pedagogické podpory zpracuje škola, nepostačuje-li samotné zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb žáka při vzdělávání, a to za podmínek stanovených v příloze č. 1 k této vyhlášce.”.
2. V § 13 odst. 2 se věta druhá zrušuje.
3. V § 13 odst. 3 se číslo 3” nahrazuje číslem 4”.
4. V § 13 odst. 3 se číslo 4” nahrazuje číslem 3”.
5. V § 15 odst. 3 se věta druhá nahrazuje větou Termín nového posouzení speciálních vzdělávacích potřeb uvede školské poradenské zařízení do zprávy a doporučení.”.
6. V § 16 odst. 1 se slova udělení písemného informovaného souhlasu zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka” nahrazují slovy poté, co zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka udělil ve škole nebo školském zařízení písemný informovaný souhlas s jejich poskytováním”.
7. V § 17 odst. 1 se za slova 5 žáků” vkládají slova se speciálními vzdělávacími potřebami”.
8. V § 17 odst. 2 se za slova Počet žáků” vkládají slova se speciálními vzdělávacími potřebami” a slovo však” se zrušuje.
9. V § 18 odst. 1 se za slova počet žáků” vkládají slova se speciálními vzdělávacími potřebami”.
10. V § 20 odst. 2 se za slova žáky s mentálním postižením” vkládají slova u prvního doporučení” a za slovo roku” se vkládají slova a dále pak po dobu 2 let”.
11. V § 23 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:
(2)
V případě, že jde o doporučení k zařazení do třídy, oddělení nebo studijní skupiny zřízené pro žáky s mentálním postižením, se vyhodnocení podle odstavce 1 věty první provádí každoročně za použití principů dynamické diagnostiky, pokud se však nejedná o žáky se středně těžkým, těžkým nebo hlubokým mentálním postižením.”.
Dosavadní odstavce 2 a 3 se označují jako odstavce 3 a 4.
12. Příloha č. 1 zní:
Příloha č. 1 k vyhlášce č. 27/2016 Sb.
Přehled podpůrných opatření
1.
Členění a základní pravidla pro uplatňováni podpůrných opatření
1.1.
Přehled podpůrných opatření se člení na část A, část B a část C.
1.2.
Část A obsahuje výčet a účel podpůrných opatření, jejich členění do stupňů a u podpůrných opatření druhého až pátého stupně, s výjimkou kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, pravidla pro jejich použití školou a školským zařízením. Při uplatňování podpůrných opatření vyššího stupně uvedených v části A a zároveň spočívajících v poradenské pomoci školy anebo školského…